Monday, June 21, 2010

Kawan Sekolah Lame

..hoho..best nye kat umah..ni first time aku jenguk2 and update2 sikit blog aku ni kat umah...
walhah hal keje aku kat umah makan,makan,makan,bola,makan,tido...hehe...tu belah malam la..
belah petang aku keje nak ayah aku..jual air je..air kelape,air tebu, air tuak (yg ni x mabuk)..jadilah untung sikit je...janji halal..smbil tu ari2 aku leh minum air tebu..smbil tu lg, aku secare x sengaje jumpe kawan2 lame aku mase jual air...ade yg dh kawin,yg dh keje n dah jadi tauke (yg ni warisi perniagaan parent mereka), ade yg masih belajar agi, n yg sedihnye ade g x tak belajar..dh rezeki x de nak buat cm ne..

ckp sal kawan2 lame ni, aku nak tulis sikit sal kawan aku ni....semalam aku gi jog...area2 kampung aku n kampung sebelah jea..biasenye aku akan turun jog dlm kul 5 gitu ah..dri kampung aku,aku menuju ke bandar p pteh,smpai bandar aku singgh sat kat kedai pak sepupu aku..bukan melawat die..beli air da..lepas tu aku blik umah...dlm sejam gak n lebih kurang 3 km gi blik...jauh tak ?? ..haha..maka aku kate aku x de keje..eh ape plak citer sal jog ni...berbalik kat kawan aku td..

mase ngah aku jog ni,aku terserempak ngan sorang laki yg sdg leka membakar smpah ..tgk kat org nye sebaye aku...eh...cm kenal...nk tegur trus tkut silap org...so aku senyum la kat ,die blas blik...cnfirm kawan aku !! tanpa segan dan silunye aku pon gi tegur die..tp aku rase cm salah org je..haha...lantak a..malu kejap je..tp btulla die kawan sekolah lame aku..haha....tp aku dh lupe name die,die plak masih igt name aku..

ape agi aku pon dok smbang2 la nga die,tanye sal kawan2 lame..tp yg sedih nye die ckp ramai kawan2 yg smbong..lebey2 lg budak pompuan yg dh mengaji tinggi2..smpai kat u..die ni x brape pndai sgt mase kat sekolah dulu,skrng ni dah x belajar,die tolon ayah die buat bisnes jual bunge,buat baja..tp x pe la...mcm aku ckp td ..asal kan halal keje ape pon x kisah..

nnti aku smbung agi...

2 comments:

  1. ahha.joging kat umah?

    tak gmok ar mcm nih.

    ReplyDelete
  2. betul. kerja apa pun x kisah, asalkan halal.

    farouk dah gemuk?

    ReplyDelete