Thursday, December 16, 2010

Esok balik.....

fuh...aku masih bertahan kat utp...jumaat(esok) baru la bleh balik umah.....bkn ape, aku balik nga piske, tp piske plak hardbound fyp report pon x siap agi....so terpakse la aku tggu ...tatkala ramai kawan2 aku dah pulang.....dah epy dok kat umah....ada yg dah dpt keje....dah mule berkerje...........bg aku...aku nak balik dulu berhoneymoon dlm sebulan dua kat umah....then baru la nak start apply tuk keje.......5 tahun aku kat utp....2 tahun aku kat mrsm......tambh tolak campur bahagi dah tujuh tahun aku merantau ...aku mengembara mencari ilmu......aku kenal tempat org......maknenye dah tujuh tahun aku dok asrama.....dlm mase tujuh thun tu.....cuti la yg paling best....sbb aku bleh balik umah......makan mak sediakan......duit ayah bg...hehehe..........ESOK....aku akan melangkah kuar dari utp...ESOK jugaklah bermulalah kehidupan sebagai seorg penganggur yg sangat terhormat....sbb dah abis blaja...ngeh2.........balik jea umah....bende first yg aku nak buat.....aku nak suh mak aku masak sup perut lembu.....dah lame dah x mkn ...mak aku kate die dah simpan perut lembu tu sejak dari raye korban ari tu lg...khas tuk aku....yela sbbnye raye ari tu x balik..........hati dah x sabar nak balik umah.....nk jumpe mak....nak tolon ayah.....keje?...nnti2 aku pk kan...sbb aku nak abis kan mase nga mak ayah aku dlu.....7 tahun aku dok asrama....ape salahnye kalu aku abiskan mase 2 bulan kat umah...tuk mak ...tuk ayah...nnti bile dah keje sush dah nak dapat peluang dok kat umah....sibuk dgn keje....kalu cuti pon ari raye jea....skrg aku nak enjoy dlu..........................................................................adios ...............................nnti aku tulis lg.......

7 comments:

  1. bagus2. ko ni memang anak soleh. :)

    eh, ko suka sup perut lembu? boleh geng la kita.

    ReplyDelete
  2. aku da seploh tahun mengembara .... hehehee

    ReplyDelete
  3. purplebizz: hehe...bleh geng ni...best gle sup perut lembu ...tp yg mak aku buat la....sbb kak kedai sup perut lembu aku x leh mkn sgt...x berape bersih die cuci...
    BioZip: owh..lame agih...ko dah keje kan...maknenye ko akan mengembare sampai bile2...hehe...btw... gud luck...

    ReplyDelete
  4. kim salam adik ye bang ipar

    haha

    ReplyDelete
  5. tenet da de bang....nak update cam ne

    ReplyDelete