Friday, May 7, 2010

Nasyid

Hmm...bru lepas wat report PPCS, sesaje je nk hilangkan poning kepale and rilek2 sikit...so aku update sikit blog ...

Nape aku tulis sal nasyid ??...sebab smbil2 wat keje td aku dok dgr nasyid....tu la psl aku nk share lagu2 nasyid yg best2 yg selalu aku dgr...

Firstly aku nk tulis la skit sal kumpulan nasyid yg aku minat selain lagu2 jiwang2 rock kapak yg aku layan...

Kumpulan nasyid yg paling aku minati

1.Hijjaz
2.UNIC
3.In Team
4.Aeman
5.Raihan
6.Rabbani
7.Akil Hayy
(ikut ranking...stakat ini hijjaz paling best la sbb lgu die byak best...tambah2 suara Munif Ahmad mmg sedap)

Antara lagu2 nasyid yg best2

1. Hijjaz
Permaisuri hatiku, belaian ibu, kau sahabat kau teman, sekuntum kemboja yg gugur, terima kasih ibu ayah, kala subuh,malam,puteriku sayang, Rasulullah, tanpa agama, berkorban demi cinta, pemimpin yg adil,sumaiyah

2.UNIC
Aisya Umairah, Ainul Mardhiah, Balqis, demi cinta suci, sahabat sejati, ke makam bonda, see u di IPT

3.In Team
ratu syuhadah, Siti Khadijah, Halimatus Saadiah, selamatkan dunia, hembusan kasturi, Rabiatul Adawiyah,sutera kasih

4. Aeman
ayah, buatmu ibu, di pondok kecil, jasa guru, terima kasih ayah ibu

5. Raihan
Nabi anak yatim, cinta hakiki, Iktiraf, anak permata, peristiwa subuh,kasih sayang

6.Rabbani
Ibu Mithali


kat bawah ni aku share lirik lagu Ibu Mithali by Rabbani...stakat ni...lagu ni adalah lagu rabbani yg paling best..


Ibu mithali ibu yang sejati
Kasih sayangmu kasih yang suci
Pengorbananmu disanjung tinggi
Jasamu tetap di sanubari

Ibu oh ibu fitrahku murni
Kelembutanmu menyentuh hati
Semai kasihmu dalam jiwaku
Kau disayangi kerana menyayangi

Ibu oh ibu hatimu suci
Tulus ikhlasmu mendidik daku
Sanggup bersusah dan menderita
Demi kebahagiaan sekeluarga

Ibu oh ibu kau serikandi
Bakti amalmu tidak terperi
Beramal soleh berperibadi
Mentaati Allah juga suami

Just berkongsi2 lagu2 nasyid yg best2 nga korang..........


5 comments:

  1. ak minat purevibracion

    hakhak

    ReplyDelete
  2. ibu mithali, aku minat gak, dari kecik. :)

    adeh, sejak akhir2 ni asyik dengar lagu jepun je. ish3.

    ReplyDelete
  3. paham ke wazi..

    aku minat lagu2 melayu je..

    lagu mat saleh ke , jepun ke, korea ke x mnt sgt...sebb x paham...

    ReplyDelete
  4. kena cari terjemahan dia baru boleh paham.

    lagu melayu? aku tetap layan~

    ni nak share lagu nasyid best,

    mestica - kemarau di hati, egois, luqmanul hakim, salahuddin al ayubi, layar keinsafan.

    ReplyDelete