Monday, July 26, 2010

Wanita

Tdi aku tgk2 sikit facebook...
tetibe tertarik nga picture kat bawah ni...
so aku upload sekadar tuk berkongsi nga kawan2 ku

aku berfikir sejenak...
adakah aku akan dpt isteri cm yg kat bawah ni..???

aku berfikir lg...
adakah anak2 aku nnti akan berpakaian cm tu..???

kat mane malunye seorang wanita itu




sbenarnye ari ni first day lecture...

tp

ape yg aku nampak...wanita2 cm yg kat atas tu...
tengok?
usha?
dah name pon lelaki...nk tak nak aku akan pandang jugak..
ini realiti..
pengakuan ikhlas dri ahti aku sendiri..


mmg x leh lari..
terpaksa jgk..

kesal..?
dose kering..?

tu la yg terpaksa aku lalui...


wanita tu lemah
lelaki tu kuat

tp

sekuat mane pon lelaki ,akan tewas jgk kepada selemah-lemahnya wanita

moga2 mereka mendapat petunjuk ..
dan tahu ape tu kewajipan menutup aurat..
moga2...

mgkn dunia dah nak berakhir...
manusia dah tak takut dosa..
lebih2 lgi bab aurat..
bukanke solat seseorg tu tak kan dterima jika dia mendedahkan aurat..
jd?
fikirlah
bknke peghuni neraka itu lebih banyak drp penghuni lelaki..
sebbnye
aurat
jd?
fikirlah

moga2 aku bertemu wanita yg bernama solehah..
yg tahu ape tu aurat..
yg tahu ape tu kewajipan..
yg tahu ape tu tuntutan..
moga2..
amin

akhir kata

'"wanita adalah hiasan...seindah hiasan adalah wanita solehah""

yg mengerti ape itu malu..

2 comments:

  1. king Size. double prosperity. human nature. hello~ for those girl out there who concern obout this, please help we as the gentleman from getting 'dosa kering'. oh not forgotten ramadan is coming. please and tq. btw, nice entry pp. i like~

    ReplyDelete